Chrup Kompany. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Zawód Pilot - cz. II

by - marca 06, 2018

 Od 0 do ATPL-a


Tak jak pisałam w poprzedniej części tutaj po zakończonym kursie teoretycznym lub/i praktycznym możesz podejść do zdawania egzaminów w Urzędzie lotnictwa cywilnego. Przebieg kurs można przyrównać do kursu na prawo jazdy, najpierw zdajesz go wewnętrznie w ośrodku szkolenia a potem podchodzisz do egzaminów Państwowych.
Po zakończeniu każdego zadania praktycznego odbywa się egzamin, spokojnie ten egzamin jest jeszcze wewnętrzny i będzie się odbywał z instruktorem który szkoli innych uczniów na tym samym lotnisku.

Jesteś po zakończonej wewnętrznej teorii oraz w trakcie praktyki i co teraz? 
Większość instruktorów uważa że to jest najlepszy czas na podejście do teoretycznych egzaminów państwowych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Aby je zdać należy uzyskać co najmniej 75% poprawnych odpowiedzi z każdego testu oraz zmieścić się (razem z ewentualnymi poprawkami) w 6 podejściach do egzaminów które powinny trwać nie dłużej niż 18 miesięcy od pierwszego podejścia do egzaminu.
Większość osób które znam podeszły do tematu jednorazowo i zdały egzamin celująco. 
Warto pamiętać że zaliczona teoria w ULC ważna jest tylko rok, i w tym czasie należy się zmieścić z zdaniem państwowego egzaminu praktycznego. 


Szkolenie VFR NOC, do czego uprawnia i po co one ?
Wszyscy wiemy że samoloty latają nie tylko za dnia. Dużo lotów odbywa się również w nocy, lub zaczyna za dnia i kończy po zachodzie słońca. 
By takie loty odbywały się legalnie, niezbędne jest uzyskanie wpisu do licencji uprawniające pilota do wykonywania lotów w warunkach nocnych. 
W skład szkolenia wchodzi teoria, można przez to przejść przez jeden wieczór oraz 5 godzin lotu.
Widoki podczas lotów nad oświetlony blaskiem miasta Sopot niezapomniane.


Warszawska płyta postojowa wygląda też niczego sobie. 

 

W między czasie zbierania nalotu warto przelaszować się na inne typy statku powietrznego. Zapewne podczas szkolenia loty odbywały się na 2-wu miejscowym samolocie np. Cessna z analogową awioniką. Warto poznać inne samoloty, większe, z glass-cocpitem, przestawnym skokiem śmigła i innymi bajerami. Wszystko to by zdobyć doświadczenie i z każdym lotem pewniej czuć się chmurach.

Mam nadzieję że zobaczymy się za sterami takiej pięknej maszyny

Xo.Xo

You May Also Like

3 komentarze

Najpopularniejsze posty