Chrup Kompany. Obsługiwane przez usługę Blogger.

Zawód Pilot - cz. I

by - listopada 18, 2017

Pakiet startowy


Pilot liniowy, zawód który przez większość uważany jest za elitarny i nieosiągalny, jednak dzięki szkoleniom w takich ośrodkach jak Aeroklub staje się możliwy nie tylko dla wybranych. 
Praca w której nigdy nie brakuje słońca, zarobki przekraczają 10 tysięcy miesięcznie, człowiek porusza się okołu 700 km/h, liczne podróże i podziwianie świata z lotu ptaka to codzienność każdego pilota liniowego. Jak zacząć swoją przygodę z lotnictwem? Które uprawnienie zrobić pierwsze? Który ośrodek szkolenia wybrać? Co należy zrobić by sprostać wymaganiom jakie są stawiane kandydatom podczas rekrutacji?


Pierwszy krok jakie powinny zostać wykonany to uzyskanie licencji tak zwanej PPL(A)
Private Pilot Licence - licencja pilota turystycznego. Licencja ta jest pierwszym uprawnieniem które możemy uzyskać by móc samodzielnie wykonywać czynności na statkach lotniczych z silnikiem. Oczywiście istnieje też licencja uprawniająca do lotów na moto szybowcu ale o tym innym razem. Aby uzyskać tę licencję mamy dwie drogi.

Uzyskanie licencji pilota turystycznego




Informacje na temat rekrutacji, wymagań oraz terminów dotyczących przyjęcia na uczelniach Państwowych znajdziecie tutaj : Wyższa Szkoła Oficerska Sił PowietrznychPaństwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie oraz Politechnika Rzeszowska.

Od czego zacząć szkolenie lotnicze, jeżeli wybierzesz drogę uzyskania licencji pilota w prywatnych szkolenia lotniczego? 


W pierwszej kolejności powinieneś zacząć od kursu teoretycznego. Tutaj też są dwie opcje do wyboru, dla osób posiadających mniej czasu lub pracujących za granicą, szkoły wyszły z inicjatywą zajęć prowadzonych w postaci E-lerningu. Siadasz przed komputerem kiedy chcesz i gdzie chcesz korzystasz z udostępnionej platformy. Znajdziesz tam potrzebne materiały, filmiki oraz zajęcia prowadzone w formie skypa (w dowolnym momencie możesz zadać pytanie i dostaniesz odpowiedź), jedyny warunek jest taki że platforma od zalogowania jest czynna przez 8 godzin, po upływie tego czasu Twój dostęp zostaje ograniczony. Jeżeli jednak już podczas teorii chcesz poznać światek lotniczy, szkoły prowadzą zajęcia stacjonarne w grupach oraz indywidualne. Podczas zajęć czujesz  delikatny powrót do podstawówki, siadasz na około pięć godzin w ławce kilka razy w tygodniu i słuchasz, notujesz czasem rysując to co mówią i przedstawiają instruktorzy.
Na ostatnich zajęciach odbywa się egzamin, po otrzymaniu pozytywnego wyniku otrzymujesz zaświadczenie o ukończonej teorii do uzyskania licencji PPL(A) - jednak nie łódź się że to koniec z nauką. 




Teraz jesteś gotów by rozpocząć szkolenie praktyczne, jednak do tego poza zaświadczeniem o zdanej teorii potrzebne Ci będą jeszcze dwie rzeczy. A mianowicie badania lotniczo lekarskie oraz ubezpieczenie NNW. 
Badania takie można wykonać tutaj lub tutaj . Oczywiście istnieje jeszcze kilka innych, jednak z tych korzystałam i badania zajęły mi jeden dzień a nawet starczyło na zwiedzenie Warszawki.
Jeżeli chodzi o NNW, zrobi to każda ubezpieczalnia, jednak nie daj się nabrać na kwoty rzędu 100-150 pln, wystarczy podstawowe. Koszt takiego ubezpieczenia nie powinien przekroczyć 40 złotych. Pewnie się uśmiechasz myśląc o śmiesznej różnicy 60 złotych, jednak to jest dopiero kropla w morzu wydatków i warto już na tym etapie myśleć o tym gdzie idą Twoje pieniądze. 
Kiedy już zdobędziesz to wszystko, udajesz się do wybranego ośrodka szkolenia, tam przydzielą Ci instruktora z którym spędzicie razem około 45 godzin w samolocie. 
Szkolenie praktyczne jest podzielone na etapy, tak zwane zadania. 




Po zakończeniu czekają Ciebie kolejne egzaminy. W zawodzie pilota nigdy nie przestajemy się uczyć. Proces doszkalania, rozwoju czy zdobywania kolejnych uprawnień będzie z Tobą od pierwszego dotknięcia sterów i trwa aż po emeryturę.








 Chrup Kompany 

You May Also Like

0 komentarze

Najpopularniejsze posty